• Magyar
  • English
Sajtóközlemények RSS feed

Kivirágzott a Margaréta - nagyobb biztonság és átláthatóbb rendszer csökkenő költségek mellett

  • A Noreg Kft. bejelentette, hogy a Közép-magyarországi Operatív Program pályázati támogatásának hozzájárulásával fejlesztett saját Margaréta kártyamenedzsment rendszere mostantól elérhető a hazai piacon
  • A Margaréta a PKI rendszerrel rendelkező vállalatok egyik legnagyobb kihívására, a kártya menedzselésre nyújt megoldást, mivel a kártyák rendszerbe vételétől kezdve a kibocsátáson át, a kártyaprofil kezeléstől a riportok készítéséig minden funkciót biztosít, melyre egy nagyvállalati környezetben szükség van

Budapest, 2010. szeptember 22. – A Noreg Kft., az üzletbiztonsági technológiák és szolgáltatások hazai szakértője szerint Magyarországon az elmúlt egy-két évben a megváltozott gazdasági helyzet, illetve a jogszabályi változások miatt is egyre több vállalat figyel oda az információ biztonságára és mind többen kezdik alkalmazni a nyilvános kulcsú infrastruktúrára alapozott biztonsági megoldásokat. A PKI napjainkban már kiforrott, egyre szélesebb körben alkalmazott stabil technológia, alkalmazható például a tranzakciók és dokumentumok elektronikus aláírására, illetve a felhasználók és az alkalmazói rendszerek megbízható azonosítására. Mindez a kritikus fontosságú vállalati adatok nagyfokú biztonságát jelenti relatív alacsony költségszint mellett, ami napjainkban kiemelt szempont a vállalatok számára. Egy jól kiépített PKI rendszer azonban önmagában nem elegendő: az infrastruktúra iparági és törvényi szabályoknak megfelelő üzemeletetése jelentős kihívások elé állítja az ügyfelek IT-biztonsági szakértőit. A Noreg Kft. erre a piaci kihívásra ad választ saját fejlesztésű Margaréta kártyamenedzsment rendszerével, amely nem csak automatizálja – a hibalehetőségeket rejtő – manuális folyamatokat, de segítségével a legszigorúbb compliance előírásoknak megfelelően üzemeltethető a rendszer.

PKI rendszereket alapvetően a fokozott biztonsági igény miatt építenek ki a vállalatok, a vállalat mérettől függetlenül. Ha egy munkatárs otthon felejti vagy elveszíti a kártyáját, hosszabb időre kieshet a munkából, nem fér hozzá azokhoz a rendszerekhez, amihez jogosultsága van, vagy éppen be sem jut az épületbe. Az új munkatársak részére is érdemes mielőbb hozzáférést biztosítani, illetve a távozó munkatársaktól azt a kilépéskor azonnal megvonni. Kártyamenedzsment rendszer nélkül manuálisan végrehajtandó, sokszor meglehetősen bonyolult művelet, hogy a compliance-előírásoknak vagy biztonsági követelményeknek eleget téve kiállítsanak számukra egy ideiglenes kártyát, majd a napokkal később pótolt chipkártyát a központból biztonságosan eljuttassák a telephelyre a munkatárs részére, és megfelelően kezeljék a megszűnt ideiglenes kártyát. Minél nagyobb, és minél több telephelyen működik a vállalat, annál nehezebb ezeket a folyamatokat manuálisan felügyelni.

„A Noreg Margaréta kártyamenedzsment rendszerrel az erre jogosult személy perceken belül meg tudja oldani a chipkártyák módosítását vagy cseréjét, a legszigorúbb irányelvek betartása mellett is, mindent részletesen dokumentálva. Bármikor visszakereshető, ki, mikor, és milyen eszközt adott, módosított vagy vont vissza – ez jelentősen leegyszerűsíti és biztonságossá teszi a kártyák kezelését” – mondta Dr. Kőrös Zsolt, a Noreg Kft. ügyvezető igazgatója. „A Közép-magyarországi Operatív Program pályázati támogatásának hozzájárulásával fejlesztett Noreg Margarétát teljes mértékben a hazai piacra optimalizáltuk, magyar nyelvű kezelőfelülettel. Saját fejlesztésű termékünket a kereskedelmi forgalomban kapható megoldások áránál jelentősen kedvezőbb konstrukcióban kínáljuk, illetve teljes egészében az adott vállalatra szabhatjuk, a felmerülő igények alapján. Ebbe a körbe olyan nagyvállalatok is beletartoznak, ahol akár több ezer kártya hatékony kezelésére van igény. A kártyamenedzsment rendszer hatékony és biztonságos üzemeltetéséhez igény esetén támogatást is biztosítunk. Bár a termék jelen verziójának fejlesztését most szeptember végére fejeztük be, már több olyan ügyféllel rendelkezünk, aki jelezte az előzetes érdeklődését a rendszer bevezetésére vonatkozóan” – tette hozzá Dr. Kőrös Zsolt.

Noreg Margaréta: Átláthatóbb rendszer és nagyobb biztonság csökkenő költségek mellett

Azokban a rendszerekben, ahol sok és földrajzilag szétszórt felhasználó van, a tanúsítványok kezelése számos működési és biztonsági problémát vet fel, ami jelentős üzemeltetői és helpdesk többletmunkát jelent. Amennyiben az eszköz és tanúsítvány műveletek nincsenek egységes folyamatba szervezve, akkor az elemi műveleteket „egyenként” kell végezni, aminek magas a hibázási lehetősége. A Margaréta abban segít, hogy egy egységes menedzsment rendszer kiépítésével mind a tanúsítványok, mind a kulcstároló eszközök teljes életciklusa biztonságosan és jelentősen költséghatékonyabb módon menedzselhető legyen. A kártyák rendszerbe vételétől kezdve a kibocsátáson át, a kártyaprofil kezeléstől a riportok készítéséig a Margaréta minden funkciót biztosít, melyre egy nagyvállalati környezetben – akár több ezer kártya hatékony kezeléséhez – szükség van.

A Noreg Kft.

A Noreg Kft., a Montana Csoport tagja, az információbiztonsági technológiák és szolgáltatások egyik hazai szakértője, 1998-ban alakult. A vállalat személyre szabott, költséghatékony információvédelmi megoldásokkal biztosítja ügyfelei számára a folyamatos, zökkenőmentes üzletmenetet. Ügyfelei között szerepelnek a hazai pénzügyi, távközlési, államigazgatási, valamint ipari és kereskedelmi szektor vezető vállalatai is.

 

Sajtókapcsolat:

Morpho Communications
Pósa Gabriella
tel.: 488 0255
mobil: 30 200 9033
e-mail: posa [dot] gabriellaatmorpho [dot] hu